Fél-oldal

2014.11.01. 21:17

10009733_716041521761163_1387502574_n_1414873068.jpg_960x600

Annának teljes mértékben igaza volt amikor arról beszélt, hogy az emberi psziché olyan mint az izomszövet. Ha nem használod (bizonyos részeit) elhal. Elernyed. Nagyon találónak tartom a párhuzamot. A temető melleti padon ülve, egy fél árnyékos szombat este ciccent mellettem egy sör. Meg még egy. Kögöt, torkát köszörülte, pkött egy zöldet és biccentett. „Bounasera“ feleltem. Biccentett. Tovább hörgött, elővette az inhalátort, pukkantott kettő nagyot és elhallgatott. Egy mandarinra zendítve kigomboltam a fejemet és magamba omlottam. Két szivarozó szellem lépett ki a temetőből, hangosabban veszekedtek mint az élők, feléjük köptem és ennyit mondtam: Facciamo calma! Beviamo un café e discuttere i tutti. Minden kedvességem ellenére hátat fordítottak és visszafeküdtek aludni. Micsoda faragatlan alakok! – mondtam magamban. Egy fehérszőrű fekete párduc jött csipke fehérneműben így szólt: 

- Tudna adni egy tököt? Van Nálam egy bicska, kifaragnám és utána töketlenkednék egy kicsit. Persze csak ha nem bánja. Az Istennek sem szeretnék tolakodni.

Elkeserítettem és üres sörös dobozzal kínáltam.

- Hát legyen. Abból még úgy sem faragtam töklámpást

Rávetette magát két arra járó mandarinra majd tüzet kért. 

- Tudja – kezdett bele- nem értem én ezt a helovín-t vagy, hogy írják. 

- Halottak ünneplik a halottakat – vágtam közbe.

- Látom magam is faragatlan. Így közbe vágni! Látom legalább bajszos. Movember van, éljen a férfi egészség! – és meggyújtotta a töklámpást. Ami sörös dobozból volt. Kathlin, piacere. – nyújtotta felém a farkát.

- Hívásom van a jövőből, kérem várjon. – mondtam és a zsebembe nyúltam. Kivettem a pipámat és almás gondolatra gyújtottam. A barack túl erős volt, máshoz nem volt kedvem.

Leszállt a köd és Genfben voltam. Alig, hogy kettőt léptem kvadrokopterek jöttek és bescannelték a retinámat és ereimet. Villogó piros lámpájuk zöldre váltott, egy gépi hang üdvözölt. Antalógiát vettem a kezembe és felszálltam a 6-os buszra. A tóhoz mentem és rímeken ringattam magam. Mire a második háromszöget megtettem nyugodtan mondtam magamnak: Ma is megvolt az edzés. Az iroda felé menet kér szomorúfűz veszekedett hevesen. A 32. emeleten elköszönöt két Margherita pizza. Mire felértem az irodába megjött a tél és befagytak az ablakok.Bevettem 2x1.000mg C-vitamint és csúszdáztam a szívárványon. Párás volt és fagyott, fakó öreg és töredezett. Összecsapott két dob ütőt és megborotválkozott. Éljen a férfi egészség. Movember – jutott eszembe a fehérszőrű fekete párduc. Vágtatva érkezett egy kifestett (sminkelt?) coca, Bonjour-t köszönt és iratokat tett az asztalra. Angolul írták Én franciául értettem, Borral kínáltak ami fülön harapott – belepirultam. Fondoue-t kértem és magamba meregtem. Kiszinezett a váratlan napsütés, még a szivárvány is belekacagott. Félőhalottá váltam, amíg felértem a lifttel. Mongóliában jártam, Konstancában és Hollandiában egy fondue alatt, keserédes csalódottsággal legyintettem Judapestre és Abszurdisztánra. Meghaltam és a zenébe vetettem magam – csak egy szokványos szombat délután. Féloldalas személyiség – aki égni fél, havasan öleli a tél.

 

"Les gens veulent faire de moi une entité.

Je vais tout plaquer.

Je ne suis qu’un homme : je vais finir par clamser."

A bejegyzés trackback címe:

https://szerzetes.blog.hu/api/trackback/id/tr256855317

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása